Wednesday, July 20, 2011

dunia wanita

"..wanita hiasan dunia
seindah hiasan adalah wanita solehah..""



tergerak aku nyanyi lagu ni hari ni sebab pagi2 tadi terdetik rasa syukur yang mendalam ke hadrat Allah kerana menganugerahkan aku diri aku sekarang
Alhamdulillah..









owh..sebenarnya aku nak share pasal berita hari ni kat Berita Harian
-wanita Malaysia menduduki tangga ke-16 paling tertekan-
mak aih..stress betul aku membacanya



sumber daripada Berita Harian 20 Julai 2011





betul la tu..aku sokong result kajian ni
sebab perempuan kan berhati lembut & penuh emosi
kaya kasih sayang..penuh hemah
bukan salah diorang kalau hidup dengan stress
just memerlukan sedikit bimbingan




meh aku nak share sedikit tips yang aku selalu buat untuk kurangkan / hilangkan stress :

1. tarik nafas dalam2..dan lepaskan perlahan2
2. senyum..even takde benda yang nak disenyumkan, tapi senyumlah untuk diri sendiri
3. buka semua deria yang ada supaya kita bersedia terima semua possibility : baik atau buruk
4. selesaikan masalah2 yang kecil dulu sebab yang kecik2 ni la bila kumpul lama2 jadi besar
5. bersosial bukan clubbing luaskan jaringan dengan orang sekeliling
6. berusaha menjadi positif agak sukar tapi usaha tangga kejayaan, kan??
7. luangkan masa dengan orang2 yang disayangi : pasangan, ibu bapa, adik beradik, keluarga atau sahabat
8. beribadat : cara paling mustajab sepanjang hayat








dunia kita sangat kecil
dan kita juga sangat kerdil
dari Allah kita datang..kepadaNya jua kita kembali

No comments:

Post a Comment

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...