Tuesday, May 22, 2012

mata..mata..mata

mata : deria penting yang kalau takde tak dapatlah kita nak tengok keindahan2 ciptaan Allah

mata-mata : stalker yang selalu menyemak dalam hidup kita


ok..sebenarnya aku nak short-story pasal mata yang semakin tua seiring usia

*sigh*

ada eyebag yang besar, juga dark circle umpama panda

aiyarrkkkk!!


jadi lately aku tergerak nak cari solution untuk masalah ni

1. letak kapas muka yang direndam dalam ais kat mata selama mana yang aku suka

(boleh letak timun tapi macam rugi je sebab baik makan timun tu as salad)

2. kurangkan duration pakai contact lens

3. krim mata..aha,yang ni aku baru beli brand Safi. Murah dan yang penting ada cop halal.


ohoi..aku jeles dengan orang yang bermata sihat ni

kalau mata sihat+cantik tak payah tenyeh eyeliner pun tetap comel..

since aku baru start berusaha minggu lepas,aku kena super rajin untuk tengok hasilnya sebulan lagi..


GOOD LUCK TO ME!


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

  1. Cuba cukupkan tidur dan banyakkan tengok tumbuhan hijau.. eyebag tu biasanya datang dgn jiwa yg letih. Kita menafikan, tetapi tubuh kita 'bersembang-sembang' sesama mereka menyatakan mereka letih dalam bahasa yang kita fahami sebagai eyebag, mata merah, kaki kejang, susah tidur, sakit pinggang dsb.. ambil sedikit masa yg cukup untuk berehat..

    Masa saya merungut dulu tidak cukup masa untuk berehat dan menjalankan semua kerja yg saya rancang, bapa saya kata, kalau orang tidak mampu untuk menyediakan masa untuk dia berehat atas alasan sibuk, dia sebenar seorang yang perlu kembali belajar menguruskan masa.

    Memang pedih statement bapa saya. Start hari tu saya cuba uruskan masa. Walaupun belum perfect, tapi urusan masa tu lebih baik dari sehari sebelum saya kena tegur.

    Beri ruang kepada diri utk berehat, bertenang dan menjalani rehabilitasi secara natural.

    ReplyDelete

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...