Thursday, June 9, 2011

hmmmm....

semalam petang sambil tengok Nora Elena, aku sibuk perah otak pasal tema 'last' Annual Dinner 2 July nanti
belek2 magazines..lastly aku decided nak mix & match je
boleh kot untuk tema Retro
harap2 adala yang pakai rambut kembang2..baju polkadot..best!

lepas Isya' aku keluar for dinner
tempat yang biasa2 plus dah lama tak pergi
few minutes lepas makanan sampai tetiba hujan turun lebat tak ingat
dahla atap zink,just imagine bunyi hujan tu betul2 masuk dalam telinga
since meja aku kat tepi boleh tengok view Masai dari atas, tempiasla juga
nasib baik adik kedai tu turunkan bidai..kurang sikit aku mandi hujan
atap bocor2..so menitik2 air kena kat kepalala,badanla,makananla
meja bulat,then aku alih2 tempat duduk nak elak bocor
tak dapat nak move ke meja lain sebab sayangkan view punya pasal
alih sini,air kena kepala
alih sana,air kena badan
ok,fine! duduk je sini dan makan

aku makan diam2 sebab nak bercakap pun susah
mula2 aku nak tutup telinga tapi tetiba terfikir apa salahnya menikmati bunyi hujan yang mak-oi-sakit-telinga-aku-ni-ha
makan dengan baju yang dah lembap2..gegendang yang dah nak pecah..aku rasa something different

bagi kawan2 yang lahir 80's & early 90's, ingat tak buku Rampaian Agama Islam?
Darjah 3 tak silap aku
ada cerita 1 keluarga yang susah selalu makan nasi + ikan masin
itu pun dah kira mewah..kadang2 takde makanan pun
bila time hujan,atap bocor air hujan pun menitik dalam pinggan..jadila kuah
sedih.
dan kalau aku tak rasa keadaan dinner macam malam tadi, mesti aku lupa pasal buku tu
mesti jugak aku tak terfikir susah payah orang lain
dan mesti jugak aku kurang menghargai kehidupan aku.

hujan itu 1 rahmat



dalam apa jua keadaan, semuanya seperti selamat kalau bersama insan yang paling disayangi
menerima semua seadanya..bersederhana.


 aku suka lagu ni since the 1st time I heard it

No comments:

Post a Comment

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...