Monday, August 22, 2011

benda salah depan mata jangan buat buta




chitchatting in the early Monday morning   
*sigh*
aku sedang berusaha keras mengumpulkan semangat rajin bekerja

i love my job..i love my job..i love my job!

tu bukan ayat tipu
aku memang cintakan kerjaya aku tapi bukan scope of work yang aku tanggung sekarang
just menikmati another side of my life before aku bergerak ke zone yang baru.
ok.



semalam petang aku & BFF keluar meramai2kan tempat2 shopping
jem..tapi aku ok lagi sebab aku bukan driver
pergi HP cari CD game ntahapa la nak cari cd game time nak raya ni
sementara tunggu BFF pilih2 CD,mata aku melilau tengok barang2 dalam kedai
tap! mata aku nampak sesuatu
dalam 1 bekas kaca,aku nampak beberapa naskhah AlQuran
nape ada AlQuran kat kedai Cina ni yang for sure aku tau diorang bukan Muslim
aku pun minta nak tengok kat sorang pekerja ni
dia nampak macam blur2 & panggil bos dia
ok..skarang 3 orang pekerja termasuk bos dia melayan aku pulak


masa dia buka kotak tu,ada 1 naskhah AlQuran,rechargeable mp3 player + manual dalam tulisan Jawi
dia tunjuk kat aku & kata dia tak tau nak baca jadi dia boleh explain sikit2 camne nak guna je
kau tak payah nak ajar aku tau camne nak baca
eh..kejap, boleh ke bukan Muslim pegang AlQuran eh?
setau aku,tak boleh. SETAU.
dengan tetiba telinga & hati aku jadi panas
aku pun amik AlQuran tu dari tangan dia padahal masa tu aku pun tak boleh pegang patutnya
lepas BFF siap tak jumpa pun CD tu hoi penatnya aku tunggu,kitorang pun pegi dengan hati aku rasa seram sejuk





AlQuran kitab suci umat Islam
boleh ke disentuh sembarang orang eh?
kalau boleh..takpelah dia jual kat situ.
tapi kalau tak boleh tu yang jadi masalah..kena buat sesuatu ni.
ke..tu sebenarnya AlQuran palsu????







sampai ke titisan darah terakhir kalau mau berjihad.




2 comments:

  1. Penguatkuasaan yg lemah mungkin punca utama semua kejadian mcm ni..

    ReplyDelete
  2. just maybe boleh avoid dgn membeli AlQuran with hologram stickers approved by KDN je la as 1st step

    ReplyDelete

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...