Tuesday, August 23, 2011

Ramadhan dah nak abis,Aidilfitri dah dekat



raya dah nak dekat, tinggal lebih kurang seminggu je lagi
macam biasa shopping complex sesak,parking pulak penuh
ayah selalu kata " orang kat Kota Tinggi macam semut"
mak pulak cakap " orang macam ulat sampah"
yawwww!!!!!! 
perumpamaan betapa ramainya orang time2 nak raya




Pandan Uptown tempat tumpuan orang termasuklah Singaporean

ni area luar..blom area dalam lagi. tak larat aku nak snap pictures kat tempat sesak

kaunter zakat pun ada..tapi yang ada cuma amil je, pembayar zakat takde.haish.



dan macam biasa masjid2 & surau semakin lengang
"tinggal 2 saf je" komen ayah bila aku tanya


aku harap Ramadhan aku tahun ni diberkati-Nya
dan semoga aku berkesempatan jumpa Ramadhan yang akan datang
amin.



aku taip entry ni lepas aku bertungkus lumus nyalakan pelita kat depan rumah
rumah kecik jadi pelita tak payah banyak..4 pun cukup
saja2 aku macam nak rasa suasana kampung macam kat rumah parent aku
lepas solat terawih,isi minyak diesel & nyalakan pelita
lepas tu main bunga api..bunga api free, hahahaha
saja bagi anak2 jiran sebelah jeles tapi budak2 skarang style main ps3..astro..
tak pandang pun pelita + bunga api ni
takpela..asalkan aku gembira sudah







3oo4 pelita..yang kat pagar tu pokok bunga jalar2,bukan semak ok

uuh..dah rasa macam raya la

macam kat kampung2





zakat fitrah dah dibayar? 



2 comments:

  1. gile gigih..tp nice pix..hehe..suda berjaya dgn canon nampaknye

    ReplyDelete
  2. haha..ye,betul2. sebab dah kena kutuk kaw2 pakai dslr kerana gaya je.haish..

    ReplyDelete

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...