Friday, August 19, 2011

my 1st handmade baju kurung






pertama kali jahit baju kurung buat aku rasa macam perempuan Melayu terakhir eceh
nampak macam senang je
selalu aku merungut2 kata baju kurung siap mahal
walhal sepanjang hidup aku baru sekali je beli baju kurung siap
sebab susah betul nak cari size
selalunya mak aku tercinta la yang jahitkan

kali ni aku tergerak nak jahit baju kurung
dah lama mak suruh belajar menjahit baru sekarang terbuka hati
tapi aku bukan jahit baju kurung untuk diri sendiri
aku jahitkan untuk my friend Siti Sarah Hussain sempena birthday dia 17 August


baju kurung untuk Sarah
small pink color flower

aku baru je bagi baju kurung tu pagi tadi sebab malam tadi baru siap jahit
kain tu aku beli 2 hari before puasa
corak bunga2 kecil aku memang suka
tapi jenis kain tu aku fail sikit la
bolehla....
harap2 Sarah muat la kan


lepas ni ada another project baju kurung lagi
tapi untuk budak2 kecil
anak sape yang bertuah..?
aku pun tak tau lagi







aku tak expert memasak
tak juga expert menjahit
juga kerja rumah yang lain
tapi, aku tetap berazam berusaha memiliki keupayaan perempuan zaman dulu.

2 comments:

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...