Monday, April 18, 2011

kisah lagu dan keinsafan

hujan rintik2
laut bergelora
= hari ni pagi2 pukul 6 am hujan turun lebat dengan ribut sekali
dan hati aku bergelora tak nak datang kerja

nasi lemak buah bidara
sayang selasih hamba lurutkan
= pagi ni aku breakfast nasi lemak yang emak masak
hebat bila bangun tido sebab terbau masakan emak kat dapur



kalau dulu zaman sekolah rendah pagi2 ayah kejut bangun tido
mak pula paksa makan pagi before pergi sekolah
tapi sekarang,dah duduk jauh terpaksa buat semua tu sendiri
cepat betul masa berlalu..boring
cukupla dulu 2 lagu ni yang aku nak kaitkan dengan fenomena pagi yang jarang2 aku dapat



******************************




semalam aku ikut ayah & mak melawat sorang kawan kat ICU Hospital Sultanah Aminah
last aku masuk hospital ni ialah masa aku lahir..hahahaha
then never went there until yesterday
plus,I'm afraid of the surrounding kalau2 terampak darah for sure aku pengsan
the smell of environment makes me nervous



oh ye..makcik tu ada kat wad HDU tingkat 4
masa aku sampai baru pukul 4.00pm sedangkan waktu lawatan 4.30pm - 6.30pm
2 visitors only allowed to be in the ward for each patient

makcik tu jatuh pengsan kat rumah on Thursday then terus coma
dia sihat & doctor pun kata memang dia takde sakit macam darah tinggi ke,sakit jantung ke
tapi still boleh coma
and yesterday when I was there she just opened her eyes a bit
I whispered 'makcik..cepat2 sembuh' before I left that room



berada dalam wad ICU tu betul2 buat aku terkedu sekejap
tak sanggup aku menghadap orang2 yang masih bernyawa tetapi kaku kat atas katil
kasihan sangat
tabahnya nurse2 semalam tengok keadaan macam tu hari2
siap sempat tengok katalog baju lagi..hehe
sama je dengan engineer yang patutnya review spec tapi sempat buat entry
..and since yesterday, I realized that I have to appreciate people around me
no matter who they are,either I know them in person or not..
they need my attention even a bit.




orang berbudi,kita berbahasa
use lovely words, not the harsh one
perkataan yang keluar dari mulut kita adalah hak orang yang mendengarnya
itu pesan mak aku
even aku pun kadang2 lepas cakap,tapi aku nak share untuk peringatan diri sendiri dan sesiapa yang sudi


hargailah orang2 di samping kita
selagi masa masih ada,selagi nyawa masih di tempatnya
sayangi ibubapa kita, bukan seperti mereka menyayangi kita semasa kecil
tapi melebihi kasih sayang yang mereka curahkan
walau di mana mereka berada : di alam nyata atau fana, mereka tetap di hati kita




..and I slept with my mom last night *smile*

No comments:

Post a Comment

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...