Tuesday, April 26, 2011

langit mendung

cuaca kat luar cerah sangat
panas terik sampai terkedip2 mata aku bila pandang kat luar tingkap
tapi tak mustahil kalau tetiba petang ni hujan
dan aku tak bawa payung
kalau ditakdirkan aku basah kuyup..basahla aku

tapi cuaca luar tak sama dengan cuaca aku hari ni
entah2 berlarutan sampai 2-3 hari
seminggu mungkin
tapi aku harap tak lama
sebab aku dah tua
aku tak nak langit aku mendung lama2

erm..kalau ikut cycle alam masa aku blaja Alam Dan Manusia (ADM) darjah 4 dulu, lepas mendung akan jadi hujan
hujan siram pokok2, jadi sumber minuman manusia dan haiwan, mengalir semula ke laut
lepas tu menyejat jadi awan
maknanya mendung tu bukanla tak baik
jadi kebaikan pada hidupan lagi..baikla tu
ada kebaikan tersembunyi

jadi,lepas langit aku mendung aku doa2 ada matahari
kalau ada pelangi lagi bagus







aku rasa nak meniarap atas rumput je skarang ni

No comments:

Post a Comment

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...