Wednesday, April 13, 2011

what does RESPECT means to us?

terlintas kat kepala bila teringat incident dalam surau arini
mangkuk!
dalam surau boleh cari pasal?
kalau ikutkan hati mesti aku baling batu pastu buat tak tau
takkan aku baling batu sembunyi tangan
biarlah dia tau memang aku ada niat nak baling dia




kenapa susah sangat nak show respect to others?
its free, friends!
kalau respect tu berbayar belum tentu kita mampu nak bayar
sedangkan PTPTN pun sangkut..tu baru berharga RM 28.000 excluded %





**********
seorang perempuan bermulut kurang sopan selalu bertegur sapa secara rendah akhlak
maybe she needs an attention
but please,stop attract people by using those stupid jokes
walaupun aku tak selalu terkena,tapi pernah terkena jugak
kalau 2 kali aku pun tak ambil pusing tapi kalau dah lebih aku pun rasa loya


aku sedang menaip dalam keadaan beremosi
kalau korang nak join beremosi....silakan
lagi emosi kalau aku letak nama dia kat sini
pastu mesti korang nak tengok picture dia kat FB
pastu mesti ada yang nak sampaikan kat perempuan tu
pastu mesti dia baca blog aku
pastu mesti dia remove aku daripada friend list dia
pasu dia tak bercakap dengan aku
bagus!



tak..jangan harap aku letak nama dia
sebab berdosa!



aku bagi contoh tegur sapa dia kat orang lain :

"ey..gigi kau lebih mancung daripada hidung eh.."
kuat2 80dB dan gelak2

aku yang dengar pun rasa nak libas pakai telekung



okey,aku terkena sekali lagi petang tadi tapi aku taknak share dengan you all lawak sengal dia
dan aku berharap mulut aku tak terkeluar perkataan bukan2 sebab aku pegi surau dengan tujuan nak solat
bukan nak hentam orang



so,what should i do?
1. tukar jadual pegi surau
    kalau selalu aku pegi pukul 2 petang,esok kena pegi pukul 1.30 petang
2. anggap dia seekor halimunan
    hati jangan kristal, kena jadi batu
3. ignore
    pretending that i'm in rush
4. senyum sinis
    jangan layan, sebab nanti macam2 benda terlintas kat kepala aku
5. kalau semua kat atas tu mantul,memang aku sound direct je la minah tu
    just take a risk kalau2 dia nangis sampai pengsan sebab sekali aku sound memang aku takde simpati





you know what,dear?
if we want every people around us treat us nicely, just do the same to them
show some respect,it cost nothing
by respecting each other,you'll feel love is always pouring your life 
trust me!

wrote by noni

No comments:

Post a Comment

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...