Sunday, May 1, 2011

durian & dim sum

sebagai intro, pic aku dengan En Chef
pesta buah2an anjuran FAMA pada 27-30 April 2011
berlokasi di Pasar Tani Datin Halimah


aku pegi 1st day..semangat walaupun aku penat
aku harap ada mangga yang manis2 & durian yang puas hati jilat jari kat sana nanti
aku nak manggis juga memang tak boleh tolak walaupun aku dah kenyang

sampai sana dalam pukul 8 lebih aku tak nampak ramai orang
mula2 aku ingat pasar malam yang dah nak tutup tapi bila tengok balik signboard memang betulla pesta buah2an
tanya2 kat peniaga kat situ dia kata ' ni dah kira ramaila ni '
eeh..sikit bebenor orang yang datang!?
aku agak kurang promosi ni..

pusing2 aku singgah kat kedai mangga
makan2 sikit mangga display,sayangnya tak sampai tahap kehendak tekak aku
pusing2 lagi pastu aku singgah makan durian D24
ada durian Musang King tapi tau pulak aku mana 1 yang best..
aku minta sebiji je sebab aku takut kenyang lepas ni aku nak p makan dim sum pulak
manggis takde jadi lepas bedal durian aku balikla
okla kot dapat lepas kempunan makan durian..



before terkam durian,kena capture picture dulu
close up for your eyes *smile*



malam tu aku makan dim sum okey,first time nak makan ni
aku makan kat Malay Village
aku rasa ramai yang tau tempat tu
depan kompleks MAWAR sebelah kanan sebelum sampai Dataran Bandaraya Johor Bahru
environment memang cool
ada bunyi angklong lagi..memang recommended la untuk si stress2 out there



honey lemon and lychee tea


5 jenis dim sum..sorry,aku lupa nama dia
see..see..aku bagi you all tengok dim sum dalam tepen
1st time makan dan aku terus jatuh cinta..muahaha
ada banyak landscape menariktertarik..i like!


entry kali ni aku cerita pasal makanan
next time akan ada entry pasal makanan juga
sambil makan sambil cuci mata bersih2 sambil relax2 menikmati hari



berhenti makan sebelum kenyang
sambil makan ingatlah pada mereka yang kurang makan
jangan suka membazir..so ambil sekadar perlu saja
selain mengelakkan kegemukan yang dibenci, dapat jaga kesihatan juga
*peace*

No comments:

Post a Comment

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...