Tuesday, May 31, 2011

aku tengah lemas

'Sime Darby to Dispose Oil & Gas Assets' on 27 May 2011
email pun dah circulated among staff dan ada yang fainted due to this aku tipu part yg pengsan tu
Sime Darby entered MoU dengan Petronas & MMHE for the proposal to dispose oil & gas assets
Petronas : proposal to sell Teluk Ramunia yard for RM 296 million
MMHE : proposal to sell Pasir Gudang yard fro RM 399 million


ok..aku tetiba rasa macam sampah : dispose 
OMG! aku jerit dalam hati
lepas baca email tu,aku fikir langkah selanjutnya
apa yang patut aku buat?
lastly aku decided untuk cuti dari Sabtu petang sampai Isnin
kalau stress & boring memang kena macam tu, baru rasa best


berbalik pada news tentang disposal of Sime Darby Engineering, aku pun tergolong dalam orang yang sedih
sebab..aku terpalit sekali
aku tak tau apa yang aku kena hadapi nanti
kena buang kerja ke..VSS ke..continue with new employer dengan new term of employment ke..
so, aku kena ade alternative plan
bila fikir balik,aku ketawa sendiri
sebab plan asal aku lepas aku ada 1 project dengan Engineering Department aku nak try MMHE pulak
tup..tup..SDE kena jual kat MMHE la
dah terbantut pulak..ceyh!


tapi takpela,aku rasa sedih sikit dan tu perasaan normal manusia yang berada kat tempat aku
beruntung sebab aku berada dalam zon redha sekarang ni
haish..lepas ni boleh ke tenteram dan redha dengan senang lalalala?
walaupun sebelum ni aku antara manusia yang tak teruja nak update CV & cari vacancies, sekarang aku dah kena start bergerak
even pergerakan yang aku maksudkan hanyalah berfikir

bussiness memang macam ni
aku bukan golongan tu jadi aku tak nak over2
masa depan akan datang sendiri
apa yang aku boleh buat sekarang just bergerak2la buat sesuatu
nak say goodbye to SDE?
or, SDE in memories?
not yet.






just believe.

No comments:

Post a Comment

(~,~)thougth of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...